Låssmed en fredag

Igår flög jag in till stan för att träffa två blomsterfeer som jag tycker mycket om, Virvelvinden som virvlar i hopp blommor snabbast av alla och Söta Fröken som är fantastisk med blommor. Vi åt god mat och hade mysigt på Vigårda. Jag tror faktiskt att jag åt den godaset hamburgaren jag någonsin har ätit där -Vigårdaburgaren! Jag blir hugnrig igen när jag tänker på den.

vigårda restaurang

Krabban ringer och säger att han haft sönder kranen i köket så vi har inget vatten. Sen har han lyckats bli utelåst när han skulle hämta kartongen till kranen i källaren. Jag flyger så fort jag kan hem men kommer på att jag har mina nycklar i den andra jackan…så det blir till att ringa låssmed. Att få en låssmed som kommer hem till en fredag kväll kostar 2100 kronor. Billigt och bra tänker Krabban och jag!

Som tur var bor vi nära en räddande ängel, HankyPanky, och hennes tre söta katter. Det gick ingen nöd på oss med varsin tekopp och mjuka katter att klappa men det var skönt när vi äntligen fick flyga hem.

Nu kan man tro att detta bara var en knasig kväll, men inspirationsfe som man är flödar inspirationen på och här kommer lite fina bilder med nyckelskåp från Dixie.

coolt nyckelskåp

fint vitt nyckelskåp

Lämna en kommentar